Najtečaj za osnovne i srednje škole

Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) provodi natječaje za osnovne i srednje škole u svrhu podizanja svijesti o financijskoj pismenosti djece i mladih. Natječajima se želi djeci i mladima približiti teme financijske pismenosti na inovativan način te potaknuti učenike na istraživanje, kreativnost i timski rad. Hanfa planira kontinuirano svake godine objavljivati natječaj i za osnovne i za srednje škole s novom temom iz područja financijske pismenosti i/ili djelokruga nadležnosti Hanfe. Više o samim natječajima i rezultatima provedenih natječaja možete pogledati u nastavku: 

NATJEČAJ ZA UČENIKE OSNOVNIH ŠKOLA

na temu

„Digitalni sadržaj za digitalne financije“

 

I.             OSNOVNE INFORMACIJE O NATJEČAJU

 

Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) objavljuje natječaj u svrhu podizanja svijesti o financijskoj pismenosti učenika osnovnih škola. U natječaju „Digitalni sadržaj za digitalne financije“ mogu sudjelovati učenici razredne i predmetne nastave osnovnih škola s područja Republike Hrvatske.

Natječajem se želi potaknuti učenike da se upoznaju s pojmovima financijske pismenosti s naglaskom na digitalne financije. Za potrebe natječaja učenici uz pomoć nastavnika mentora trebaju osmisliti i kreirati digitalni sadržaj koji može sadržavati sve sljedeće teme ili neke od njih:

·         online plaćanje

·         online ugovaranje financijskih usluga

·         online ulaganje

·         kriptoimovina

·         digitalizacija financijskih usluga

·         odgovorno ponašanje u svijetu digitalnih financija

·         prava potrošača kod digitalnih financijskih usluga.

Učenici se pritom, između ostalog, u objašnjavanju pojmova mogu koristiti informacijama s mrežne stranice Hanfe, kao i primjerima iz stvarnog života.

Na radovima se ne smiju nalaziti imena, prezimena i ostali osobni podaci autora kreiranog sadržaja, već samo naziv i mjesto škole koja prijavljuje sadržaj na natječaj.

Natječaj je otvoren za prijavu do 30. travnja 2024. godine.

 

II.            PRIJAVA NA NATJEČAJ

 

Na natječaj se možete prijaviti putem e-maila edukacija@hanfa.hr ili dostavom na adresu Hanfe, Franje Račkoga 6, 10000 Zagreb.

Prilikom prijave potrebno je navesti naslov: Prijava na natječaj „Digitalni sadržaj za digitalne financije“. U sadržaju prijave treba navesti puni naziv i adresu škole, ime, prezime i kontakt-podatke ravnatelja te ime i prezime nastavnika mentora (i njegove kontakt-podatke: e-mail i telefon). Potrebno je priložiti kreirani digitalni sadržaj.

Svaka škola može prijaviti po jedan rad. Za sva dodatna pitanja slobodno nam se javite na edukacija@hanfa.hr.

 

 

III.           VREDNOVANJE RADOVA I OBJAVA REZULTATA NATJEČAJA

Vrednovanje radova izvršit će povjerenstvo od tri člana koje će imenovati Upravno vijeće Hanfe. Najbolja igra prema odluci Povjerenstva dobit će vrijednu nagradu: interaktivni zaslon. Detaljne informacije o proglašenju pobjednika natječaja i dodjeli nagrade te prezentaciji najboljeg digitalnog sadržaja bit će objavljene naknadno.

IV.          OBJAVA RADOVA

 

Sudionici Natječaja u cijelosti prihvaćaju i slažu se s uvjetima sudjelovanja te slanjem radova daju suglasnost na njihovo korištenje u nekomercijalne svrhe, uključujući njihovu objavu na mrežnim stranicama Hanfe. Hanfa zadržava pravo moguće distribucije kreiranog sadržaja u edukativne svrhe.

Strip učenika Osnovne škole Turanj iz Karlovca pod nazivom „Zipi i osobni budžet“ pobijedio je na natječaju „Za novac marim, troškove pratim“, koji je u okviru aktivnosti usmjerenih na povećanje financijske pismenosti provela Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa). Najbolji rad, odnosno škola, osvojila je nagradu – interaktivnu ploču.

Na natječaj je iz osnovnih škola diljem Hrvatske pristigao 31 strip na temu pojmova financijske pismenosti, odnosno jednog od osnovnih pojmova – osobnog budžeta. Većina kreativnih radova bila je ručno izrađena, dok je nekoliko stripova bilo izrađeno u digitalnom formatu. 

Prilikom ocjenjivanja radova tročlana komisija Hanfe vrednovala je vizualnu kvalitetu, kreativnost i inovativnost stripa, ali još više razumijevanje i prezentaciju pojmova povezanih s osobnim budžetom.

Na svečanosti proglašenja pobjednika u Hanfi pobjedničkom timu čestitao je Ivan Mučnjak, voditelj Direkcije za praćenje zaštite potrošača i edukaciju, koji je zahvalio učenicima na uloženom trudu, a ravnateljici škole Snježani Žunac i mentorici Vlatki Fink Radaković na prepoznavanju važnosti financijske edukacije kao važne stavke za budućnost.

Mentorica pobjedničkog rada Vlatka Fink Radaković s ponosom je ispričala kako je protekao kreativni proces stvaranja stripa – zajedničkog brainstorminga, osmišljavanja glavnih likova, strukturiranja priče, crtanja… Ravnateljica Osnovne škole Turanj Snježana Žunac izrazila je zahvalu Hanfi na organizaciji natječaja koji potiču ne samo djecu, nego i odrasle na upoznavanje s pojmovima iz svijeta osobnih financija, koji će prije ili kasnije svima u životu koristiti.

No osim pobjedničkog rada, u procesu ocjenjivanja imenovani su i dobitnici priznanja za osvojeno drugo mjesto – Osnovna škola Vladimira Becića iz Osijeka te Osnovna škola Ivana Perkovca iz Šenkovca, kojoj je pripalo treće mjesto.

Pobjednički strip učenika 8. razreda Osnovne škole Turanj pod nazivom „Zipi i osobni budžet“ možete pogledati ovdje.

Natječaj za učenike osnovnih škola na temu „Za novac marim, troškove pratim“

  1. OSNOVNE INFORMACIJE O NATJEČAJU

Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) objavljuje natječaj u svrhu podizanja svijesti o financijskoj pismenosti djece viših razreda osnovne škole. U natječaju „Za novac marim, troškove pratim“ mogu sudjelovati svi učenici osnovnih škola s područja Republike Hrvatske.

Natječajem se želi potaknuti učenike da se upoznaju s pojmovima financijske pismenosti, odnosno s jednim od osnovnih pojmova – osobnim budžetom. Za potrebe natječaja učenici samostalno ili uz pomoć nastavnika mentora trebaju osmisliti strip koji bi trebao dati odgovor na neka ili sva navedena pitanja:

  • Što je osobni budžet?
  • Zašto je važno voditi osobni budžet?
  • Što bi sve trebao sadržavati osobni budžet?
  • Kako se koristi osobni budžet?
  • Čemu nam sve može služiti osobni budžet?

Učenici se pritom u objašnjavanju pojmova mogu koristiti, između ostalog, informacijama s mrežnih stranica Hanfe i internetskog portala „Novac za sutra“, kao i primjerima iz stvarnog života.

Strip može biti jednostran ili višestran, a može biti ručno izrađen i/ili izrađen u digitalnom formatu.

Na radovima se ne smiju nalaziti imena, prezimena i ostali osobni podaci autora stripa, može se nalaziti samo naziv škole koja prijavljuje strip na natječaj.

Natječaj je otvoren za prijavu do (zaključno s) 17. svibnja 2023. godine.

2. PRIJAVA NA NATJEČAJ

Na natječaj se možete prijaviti putem e-maila edukacija@hanfa.hr ili dostavom na službenu adresu Hanfe, Franje Račkoga 6, 10000 Zagreb.

Prilikom prijave potrebno je navesti naslov: Prijava na natječaj „Za novac marim, troškove pratim“. U sadržaju prijave treba navesti puni naziv i adresu škole, ime, prezime i kontakt podatke ravnatelja te ime, prezime i kontakt podatke nastavnika mentora. Potrebno je priložiti i strip.

Svaka škola može prijaviti po jedan rad. Za sva dodatna pitanja slobodno nam se javite na edukacija@hanfa.hr

3. VREDNOVANJE RADOVA I OBJAVA REZULTATA NATJEČAJA

Vrednovanje radova izvršit će povjerenstvo od tri člana koje će imenovati Upravno vijeće Hanfe. Najbolji strip prema odluci Povjerenstva dobit će vrijednu nagradu: pametnu/interaktivnu ploču/zaslon. Detaljne informacije o proglašenju pobjednika natječaja i dodjeli nagrade te prezentaciji najboljeg stripa bit će objavljene naknadno.

4. OBJAVA RADOVA

Sudionici Natječaja u cijelosti prihvaćaju uvjete sudjelovanja i slažu se s njima te slanjem radova daju suglasnost na njihovo korištenje u nekomercijalne svrhe, uključujući njihovu objavu na mrežnim stranicama Hanfe. Hanfa zadržava pravo moguće izrade i distribucije stripa u edukativne svrhe.

Igra Desitudo učenika Osnovne škole Petra Hektorovića s otoka Hvara pobijedila je na natječaju “Financijska pismenost kroz igru”, koji je provela Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa). Škola je pobjedničkom igrom osvojila nagradu – pametnu ploču. Na natječaju su sudjelovale osnovne škole s područja Republike Hrvatske, a na njega je pristiglo 18 prijava. U okviru natječaja učenici viših razreda osnovnih škola i njihovi mentori trebali su osmisliti društvenu igru s ciljem podizanja razine financijske pismenosti učenika. Povjerenstvo za ocjenu radova istaknulo je kako su učenici uložili velik trud, kreativnost, ali i znanje te su iznimno zadovoljni što se o financijskoj pismenosti razmišlja od rane dobi. Igra učenika pobjedničke škole istaknula se kreativnošću, dobrim primjerima te ishodima učenja. Igra prvenstveno pomaže učenicima da prepoznaju razlike između želja i potreba te da odgovorno upravljaju novcem.

Pobjedničkoj školi uručeno je i priznanje na današnjoj svečanoj dodjeli u Hanfi, a tom prilikom učenicima je čestitao voditelj Direkcije za praćenje zaštite potrošača i edukaciju, koji je istaknuo: „Financijska pismenost i edukacija jedan su od najsnažnijih alata zaštite potrošača, zbog čega je važno da se učimo financijskoj pismenosti od najranije dobi. Vjerujemo da se najbolje uči kroz primjere i igru, stoga ćemo se potruditi kontinuirano održavati ovakve i slične natječaje.“

Mentorica Andrea Vlahek istaknula je kako im je natječaj bio odlična prilika da potaknu interes učenika za temu financijske pismenosti. „Bilo nam je vrlo zanimljivo kreirati igru, učenice su uložile veliki trud te su pokazale zanimanje za temu financijske pismenosti. Vjerujem da ćemo i u školi pokrenuti izborni predmet financijska pismenost. Smatram da su ovakve inicijative s kojima se poziva škole, odnosno učenike i mentore na aktivnu uključenost u financijske teme izvrsna prilika da se pitanja financija približe djeci već od najranije dobi.“

Objavljeno: 14. ožujka 2022.

NATJEČAJ ZA UČENIKE OSNOVNIH ŠKOLA

na temu

„Financijska pismenost kroz igru“

 

  1. OSNOVNE INFORMACIJE O NATJEČAJU

Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) objavljuje natječaj u svrhu podizanja svijesti o financijskoj pismenosti djece viših razreda osnovne škole. U natječaju „Financijska pismenost kroz igru“ mogu sudjelovati učenici viših razreda osnovnih škola (od 5. do 8. razreda) s područja Republike Hrvatske.

Natječajem se želi potaknuti učenike da se upoznaju s pojmovima financijske pismenosti s naglaskom na sektor financijskih usluga. Za potrebe natječaja učenici uz pomoć nastavnika mentora trebaju osmisliti društvenu igru (board game) koja može sadržavati sve sljedeće teme ili neke od njih:

  • razlikovanje želja i potreba
  • štednja nasuprot potrošnji
  • ulaganje
  • osiguranje
  • odgovorno financijsko ponašanje
  • štednja za mirovinu.

Učenici se pritom, između ostalog, u objašnjavanju pojmova mogu koristiti informacijama s mrežnih stranica Hanfe te internetskog portala „Novac za sutra“, kao i primjerima iz stvarnog života.

Igru nije nužno fizički izraditi (nije nužno dostaviti fizički prototip igre), već osmisliti njeno idejno rješenje i koncept. Potrebno je raspisati pravila igre te ciljeve i ishode učenja. Igra se može i vizualno prezentirati, no to nije uvjet za prijavu na natječaj.

Na radovima se ne smiju nalaziti imena, prezimena i ostali osobni podaci autora igre, već samo naziv i mjesto škole koja prijavljuje igru na natječaj.

Natječaj je otvoren za prijavu do zaključno s 13. svibnja 2022. godine.

2. PRIJAVA NA NATJEČAJ

Na natječaj se možete prijaviti putem e-maila edukacija@hanfa.hr ili dostavom na službenu adresu Hanfe, Franje Račkoga 6, 10000 Zagreb.

Prilikom prijave potrebno je navesti naslov: Prijava na natječaj „Financijska pismenost kroz igru“. U sadržaju prijave treba navesti puni naziv i adresu škole, ime i prezime ravnatelja - kontakt podatke te ime i prezime nastavnika mentora (i njegove kontakt podatke). Potrebno je priložiti materijale, koncept i idejno rješenje igre.

Svaka škola može prijaviti po jedan rad. Za sva dodatna pitanja slobodno nam se javite na edukacija@hanfa.hr .

3. VREDNOVANJE RADOVA I OBJAVA REZULTATA NATJEČAJA

Vrednovanje radova izvršit će povjerenstvo od tri člana koje će imenovati Upravno vijeće Hanfe. Najbolja igra prema odluci Povjerenstva dobit će vrijednu nagradu – pametnu ploču. Detaljne informacije o proglašenju pobjednika natječaja i dodjeli nagrade te prezentaciji najbolje igre bit će objavljene naknadno.

4. OBJAVA RADOVA

Sudionici Natječaja u cijelosti prihvaćaju i slažu se s uvjetima sudjelovanja te slanjem radova daju suglasnost na njihovo korištenje u nekomercijalne svrhe, uključujući njihovu objavu na mrežnim stranicama Hanfe. Hanfa zadržava pravo moguće izrade i distribucije igre u edukativne svrhe.

Učenici Tehničke škole Bjelovar pokazali su izvanrednu sposobnost kombiniranja financijske i medijske pismenosti.

Njihov je videorad trijumfirao na Hanfinu natječaju za izradu videoradova, koji je ove godine bio posvećen temi „I financije mogu biti zelene". Hanfa već četvrtu godinu zaredom organizira ovaj natječaj u sklopu obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca.

Učenici iz različitih dijelova Hrvatske sudjelovali su u stvaranju videoradova, a tročlano povjerenstvo Hanfe ocjenjivalo je kreativnost, kvalitetu videosadržaja te razumijevanje i objašnjavanje održivih, zelenih financija.

S obzirom na sve veći naglasak na održivosti i ekološkim pitanjima u financijskom sektoru, važno je educirati učenike o njihovoj ulozi u Zelenom planu i ekološki održivom gospodarstvu. Stoga je cilj ovog natječaja bio upoznati mlade s mogućnostima i važnosti zelenih financija.

„Važno je da srednjoškolci sudjeluju u temama povezanim s održivošću i da se već sada angažiraju. Zelene financije njima su bitne jer su digitalno orijentirani i svjesni važnosti očuvanja okoliša i prirodnih resursa“, rekao je Tomislav Ridzak, zamjenik predsjednika Upravnog vijeća Hanfe. Istaknuo je i da kontinuitet ovakvih natječaja potiče škole i učenike na sve veći odaziv te da se već sada veselimo novim radovima sljedeće godine.

Opisali tranziciju na primjeru svoje škole

U pobjedničkom su radu učenici na jasan način objasnili koncept zelenih financija i održivih ulaganja. Pritom su istaknuli primjere kako pojedinci mogu doprinijeti zelenoj tranziciji, koristeći primjer svoje škole da bi ilustrirali važnost održivosti.

Na sam natječaj, ali i uspjeh svojih učenika osvrnuo se i ravnatelj Tehničke škole Bjelovar Dario Malogorski istaknuvši da povezivanje medijske kulture, financijske pismenosti i zelenih financija daje učenicima ključne vještine koje su im potrebne za uspjeh u 21. stoljeću.

„Učenici kroz fakultativne predmete stječu kompetencije kao što su razvoj kritičkog razmišljanja i sposobnosti analize informacija, razumijevanje financijskih koncepata i navike upravljanja financijama, sposobnost donošenja informiranih odluka o zelenim financijama te bolje razumijevanje održivosti i uloge zelenih financija u rješavanju globalnih problema,“ dodao je Malogorski.

Važno je kombinirati financijsku i medijsku pismenost

Mentorice Ivana Cikoja i Ana Kralj istaknule su: „Prijavili smo se na natječaj 'I financije mogu biti zelene' kako bi učenici primijenili znanja i vještine iz fakultativnih predmeta Financijske pismenosti i Medijske pismenosti i proizvodnje medijskih sadržaja, a da time i drugima omogućimo stjecanje znanja o ovoj temi.

Vjerujemo da je važno kombinirati financijsku i medijsku pismenost kako bismo razvijali održive financijske prakse i podizali svijest o važnosti ekološke odgovornosti u financijskim odlukama. U današnjem su svijetu sveprisutni ekološki izazovi, stoga razumijevanje financijskih i ekoloških principa postaje ključno za održivi razvoj. Sudjelovanje u ovom natječaju pruža priliku da se istraže novi pristupi financijskim pitanjima s fokusom na očuvanje okoliša. Povezivanje s temama medijske pismenosti potiče razvoj kritičkog razmišljanja, a proizvodnja medijskog sadržaja omogućuje osmišljavanje kreativnih rješenja za prenošenje ključnih poruka.“

Osim znanja, natječaj donosi i vrijednu nagradu

Pobjednički rad školi je donio i vrijednu nagradu: interaktivni zaslon. Priznanja su dodijeljena i drugoplasiranoj Srednjoj školi Novska te trećeplasiranoj XVI. gimnaziji iz Zagreba.

Hanfa kroz kontinuirani natječaj za izradu videoradova želi potaknuti učenike na interaktivan pristup učenju o financijskim temama. Velik odaziv škola i pozitivne povratne informacije potvrđuju važnost ovakvog pristupa učenju.

Pobjednički rad možete pogledati ovdje.

 

 

Objavljeno: 27. studenoga 2023.

 

NATJEČAJ ZA UČENIKE SREDNJIH ŠKOLA

na temu „I financije mogu biti zelene“

 

I. OSNOVNE INFORMACIJE O NATJEČAJU

Natječaj se raspisuje povodom Svjetskog tjedna novca (engl. Global Money Week), koji se održava od 18. do 24. ožujka 2024. U natječaju „I financije mogu biti zelene“ mogu sudjelovati učenici srednjih škola s područja Republike Hrvatske.

Natječajem se želi osvijestiti mlade o važnosti održivosti, a održivost se može podupirati i financijskim odlukama i izborom financijskih proizvoda i usluga koji imaju pozitivne okolišne, društvene i upravljačke karakteristike (engl. ESG - environmental, social and governance factors). Zelena tranzicija gospodarstva velik je izazov, a financijska industrija najviše je pozvana da doprinese uspješnosti te tranzicije. Namjera je Hanfe ovim natječajem osvijestiti učenike o navedenoj temi te ih potaknuti da kroz osmišljavanje videorada informiraju potrošače o mogućnostima održivog ulaganja, odnosno o mogućnosti ugovaranja financijskih usluga koje podupiru održivost i zelenu tranziciju.

Videorad učenika treba odgovoriti na sljedeća temeljna pitanja:

Što su zelene (održive) financije?

Koja su to održiva ulaganja (zeleni investicijski fondovi)?

Kako i ti kroz financijski sustav možeš doprinijeti zelenoj tranziciji?

Zašto su zelena tranzicija i održivost važni?

Učenici se pri izradi videorada, između ostalog, mogu koristiti informacijama na mrežnim stranicama Hanfe te internetskom portalu Novac za sutra (www.hanfa.hr, www.novaczasutra.hr). Prijavljeni videoradovi moraju biti autorski te mogu biti u obliku glumljenog skeča, rasprave, intervjua, montažnog kratkog filma ili nekog drugog videosadržaja. U objašnjavanju pojmova učenici se mogu koristiti primjerima iz stvarnog života.

Na radovima se ne smiju nalaziti imena, prezimena i ostali osobni podaci autora radova, već samo naziv i mjesto škole koja prijavljuje videorad na Natječaj.

Natječaj je otvoren za prijavu do 16:00 sati 19. veljače 2024.godine.

II. PRIJAVA NA NATJEČAJ

Videorad se prijavljuje putem poveznice.

Na navedenoj poveznici otvara se sučelje na kojem je potrebno učitati odabrani videorad. Osim odabira datoteke koja se želi učitati, potrebno je unijeti ime i prezime ravnateljice/ravnatelja, podatke mentora koji prijavljuje rad (uključujući elektroničku adresu i kontakt broj), naziv škole te elektroničku adresu škole koja prijavljuje videorad. Nakon toga se datoteka se može učitati. Svaka škola može prijaviti samo jedan videorad. Na upisanu adresu elektroničke pošte stići će potvrda o zaprimanju rada. Za sva dodatna pitanja slobodno nam se javite na edukacija@hanfa.hr.

III. VREDNOVANJE RADOVA I OBJAVA REZULTATA NATJEČAJA

Vrednovanje radova izvršit će povjerenstvo od tri člana koje će imenovati Upravno vijeće Hanfe. Najbolji videorad prema odluci povjerenstva dobit će vrijednu nagradu: interaktivni zaslon. Detaljne informacije o pobjedniku natječaja i dodjeli nagrade te prezentaciji najboljeg videorada bit će objavljene naknadno. Ovim putem pozivamo učenike, mentore i ravnatelje srednjih škola da se odazovu na četvrti uzastopni natječaj Hanfe za učenike srednjih škola. Više o prethodnim natječajima i dobitnicima možete pogledati ovdje.

IV. OBJAVA RADOVA

Sudionici Natječaja u cijelosti prihvaćaju uvjete sudjelovanja i s njima se slažu te slanjem radova daju suglasnost za njihovo korištenje u nekomercijalne svrhe, uključujući njihovu objavu na mrežnim stranicama Hanfe i drugim medijima.

Videorad učenika Srednje škole za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok pobijedio je na natječaju „Zaštiti svoj novac“, koji je u povodu obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca provela Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa). Najbolji rad, odnosno škola, osvojila je nagradu – interaktivni zaslon.

Na natječaju su sudjelovali srednjoškolci iz svih krajeva Hrvatske slanjem kratkog videorada na temu kako zaštititi svoj novac. Prilikom ocjenjivanja radova tročlana komisija Hanfe vrednovala je kreativnost i inovativnost u izražavanju, ali još više razumijevanje i prezentaciju problematike financijskih prijevara te načina zaštitite vlastitog novca. Cilj natječaja bio je educirati i potaknuti mlade na razmišljanje o financijskim prijevarama, posebno onih putem interneta i društvenih mreža.

Na svečanosti proglašenja pobjednika u Hanfi pobjedničkom timu čestitao je zamjenik predsjednika Upravnog vijeća Tomislav Ridzak, koji je zahvalio i profesorima i učenicima jer su prepoznali važnost financijske edukacije kao važne stavke za budućnost. „Najbolji je način zaštite od prijevara financijska edukacija. Drago nam je da smo uspjeli zainteresirati mlade za ovu temu i motivirati ih da se uključe. Nagrađeni rad sveobuhvatno je obradio zadanu temu, a informacije su prikazane na kreativan i zabavan način. Zahvaljujem pobjednicima i njihovim mentoricama na izvrsnom uratku, ali i svim ostalim školama na sudjelovanju jer su i oni dostavili izvrsne videoradove“, istaknuo je tom prilikom T. Ridzak.

U pobjedničkom radu učenici su obradili problem prijevara, s naglaskom na one putem društvenih mreža. Često se pritom radi o lažnim ulaganjima, posebno u kriptovalute, a koriste se i lažne internetske stranice za prikaz lagodnog života od investiranja, kako bi se lakše privukle žrtve.

Na ovaj projekt osvrnula se i ravnateljica škole Božica Šarić: „Zahvalila bih u ime škole, mentora i učenika na ovoj vrijednoj nagradi. Pohvalila bih također napore Hanfe, koja putem različitih edukacija, natječaja ili drugih aktivnosti kompenzira sadržajne deficite školskih programa u kontekstu financijske pismenosti. Ujedno je ovaj hvalevrijedan natječaj potaknuo mlade da kroz njima zanimljive aktivnosti i njima bliske medije i alate progovore o odgovornom financijskom ponašanju. Mentori su imali zahvalnu ulogu voditi ih kroz procese istraživanja, kritičkog mišljenja, planiranja i promišljanja te integrirati sadržaje medijske i financijske pismenosti. Vjerujemo da će videouradak naših učenika biti mali doprinos u stvaranju modela ponašanja koji vodi prema zrelom financijskom promišljanju u svakodnevnom životu. Nagradu koju smo dobili kao škola u vidu interaktivne ploče znat ćemo višestruko iskoristiti u svim našim školskim procesima.“

Na natječaj je pristiglo 45 radova iz svih dijelova Hrvatske, a o tome kako je bilo voditi mlade kroz proces kreativnog stvaranja, govorila je mentorica pobjedničkog tima, profesorica Tamara Bilankov: „Velika nam je čast što smo osvojili prvu nagradu, hvala vam. U tom smislu s ponosom potvrđujemo kvalitetu svog rada i djelovanja u području videoizražavanja. Učenicima je veoma poticajno kada dio njihovog učenja prelazi zidove učionice te kada njihove kreacije bivaju kontekstualizirane unutar različitih društveno važnih tema i problematika. Na ovaj način ohrabrili ste dvanaest mladih ljudi u promišljanju i djelovanju, a ja se kao njihova mentorica nadam da će njihov uradak edukativno utjecati na niz generacija.“  

No osim pobjedničkog rada, u procesu ocjenjivanja imenovani su i dobitnici priznanja za osvojeno drugo mjesto – Ekonomska i trgovačka škola Čakovec te zagrebačka V. gimnazija, kojoj je pripalo treće mjesto.

Izborom najboljeg videorada i dodjelom nagrade Hanfa je zaokružila ovogodišnje obilježavanje Svjetskog i Europskog tjedna novca, koje je uključivalo brojne edukativne aktivnosti Hanfe. Pri tome valja istaknuti da Hanfa tijekom cijele godine ulaže napore u edukativne aktivnosti, i to održavanjem radionica i panel-rasprava, sudjelovanjem i organiziranjem konferencija te objavom edukativnih sadržaja putem svojih komunikacijskih kanala. Posebna pozornost pridaje se edukaciji i ulaganju u financijsku pismenost mladih, pa i ovim putem pozivamo sve zainteresirane škole, fakultete i udruge da se u vezi s potencijalnom suradnjom javljaju tijekom cijele godine.

Pobjednički rad možete pogledati ovdje.

 

 

Objavljeno: 09. siječnja 2023.

Natječaj za učenike srednjih škola na temu „Zaštiti svoj novac“

  1. OSNOVNE INFORMACIJE O NATJEČAJU

Natječaj se raspisuje povodom Svjetskog tjedna novca (Global Money Week) koji se održava od 20. do 26. ožujka 2023. U natječaju „Zaštiti svoj novac“ mogu sudjelovati učenici srednjih škola s područja Republike Hrvatske.

Natječajem se želi osvijestiti mlade o prijevarama na financijskim tržištima. Razvoj financijskih tržišta i digitalizacija donose brojne dobrobiti, ali dovode i do porasta potencijalnih rizika za potrošače. Digitalne financijske prijevare sve su češće, stoga se pozivaju učenici da uz pomoć mentora problematiziraju ovu temu kako bi sebi, ali i drugima pomogli zaštiti svoj novac. Namjera je Hanfe ovim natječajem osvijestiti učenike o navedenoj temi te ih potaknuti da kroz osmišljavanje videorada upute poruku potrošačima da ne nasjedaju na razne oblike prijevara kojima mogu ostati bez novca u digitalnom okruženju.

Videorad učenika treba odgovoriti na temeljna pitanja:

Što su financijske prijevare?

Koji su osnovni i/ili najčešći oblici financijskih prijevara?

Koji su znakovi koji ukazuju na prijevare?

Kome se obratiti u slučaju sumnje ili ako ste žrtva financijske prijevare?

Učenici se pri izradi videorada, između ostalog, mogu koristiti informacijama na mrežnim stranicama Hanfe te internetskom portalu Novac za sutra (www.hanfa.hr, www.novaczasutra.hr). Prijavljeni videoradovi moraju biti autorski te mogu biti u obliku glumljenog skeča, rasprave, intervjua, montažnog kratkog filma ili nekog drugog videosadržaja. U objašnjavanju pojmova ili vrsta financijskih prijevara učenici se mogu koristiti primjerima iz stvarnog života.

Na radovima se ne smiju nalaziti imena, prezimena i ostali osobni podaci autora radova, već samo naziv i mjesto škole koja prijavljuje videorad na Natječaj.

Natječaj je otvoren za prijavu do zaključno 6. ožujka 2023.godine.

  1. PRIJAVA NA NATJEČAJ

Videorad se prijavljuje putem poveznice.

Na navedenoj poveznici otvara se sučelje na kojem je potrebno učitati odabrani videorad. Osim odabira datoteke koja se želi učitati, potrebno je unijeti ime i prezime ravnateljice/ravnatelja, podatke mentora koji prijavljuje rad (uključujući elektroničku adresu i kontakt broj mentora), naziv škole te elektroničku adresu škole koja prijavljuje videorad. Nakon toga datoteka se može učitati. Svaka škola može prijaviti samo jedan videorad. Na upisanu adresu elektroničke pošte stići će potvrda o zaprimanju rada. Za sva dodatna pitanja slobodno nam se javite na edukacija@hanfa.hr.

III. VREDNOVANJE RADOVA I OBJAVA REZULTATA NATJEČAJA

Vrednovanje radova izvršit će povjerenstvo od tri člana koje će imenovati Upravno vijeće Hanfe. Najbolji videorad prema odluci povjerenstva dobit će vrijednu nagradu – pametnu ploču/zaslon. Detaljne informacije o pobjedniku natječaja i dodjeli nagrade te prezentaciji najboljeg videorada bit će objavljene naknadno. Ovim putem pozivamo učenike, mentore i ravnatelje srednjih škola da se odazovu na 3. uzastopni natječaj Hanfe za učenike srednjih škola. Više o prošlogodišnjem natječaju i dobitniku možete pogledati niže.

  1. OBJAVA RADOVA

Sudionici Natječaja u cijelosti prihvaćaju i slažu se s uvjetima sudjelovanja te slanjem radova daju suglasnost za njihovo korištenje u nekomercijalne svrhe, uključujući njihovu objavu na mrežnim stranicama Hanfe.

Video rad učenika Ekonomske i upravne škole Osijek pobijedio je na natječaju „Osiguraj se mudro“ koji je u povodu obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca provela Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa). Najbolji rad, odnosno škola, osvojio je nagradu – pametnu ploču.

Na natječaju su sudjelovali srednjoškolci iz svih krajeva Hrvatske slanjem kratkog video rada na temu osiguranja, a ove godine prijavljena su 22 video rada. Članovi povjerenstva za izbor najboljeg rada istaknuli su da su učenici pokazali izuzetnu kreativnost, znanje, ali i primjenu znanja na situacije iz svakodnevnog života te su naglasili da su o izboru pobjednika ovaj put odlučivale nijanse. Rad učenika Ekonomske i upravne škole Osijek istaknuo se kvalitetom, širokim spektrom pokrivenosti teme te primjenom primjera iz svakodnevnog života u objašnjavanju pojmova iz područja osiguranja.

Učenici su snimili video uradak u kojem su u formi TV dnevnika i novinarskog TV priloga obradili temu osiguranja na vrlo zanimljiv i pristupačan način. Tom su prilikom aktualizirali temu nešto manje poznatih vrsta osiguranja, poput osiguranja kućnog ljubimca ili osiguranja učenika od nezgoda u školi.

Pobjednik je proglašen danas na prigodnoj svečanosti u Hanfi, a tom prilikom pobjedničkom timu čestitala je zamjenica predsjednika Upravnog vijeća Hanfe, Ilijana Jeleč koja je zahvalila svima na sudjelovanju te pritom istaknula: „Osiguranje je jedan od financijskih proizvoda koji svakodnevno koristimo, bez da o njemu previše razmišljamo, primjerice zdravstveno ili auto osiguranje. Stoga je važno da se mladi na vrijeme upoznaju s obilježjima i specifičnostima osiguranja, a najbolji način je njihov vlastiti angažman u projektima, poput ovog.“

Ekonomska i upravna škola Osijek puno ulaže u razvoj financijske pismenosti, a drago nam je da to potiče naše učenike da budu kreativni i svestrani i da uče o novcu na najbolji moguć način. Drago nam je da su se učenici ove godine odlučili prijaviti na Hanfin natječaj i ponosni smo na njihov video rad koji je nastao pod mentorskim vodstvom nastavnica Marine Juriše i Lidije Bilbije.  Za nas je ovo velik uspjeh koji će puno značiti svim učenicima i cijeloj školi, kao uostalom i sama nagrada – pametna ploča budući će nam u obnovljenim prostorima naše škole iznimno pomoći u daljnjoj nastavi, izjavila je prilikom dodjele nagrade ravnateljica Ekonomske i upravne škole Osijek Lidija Žaper.

Drugo mjesto osvojila je Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar sa snimkom izvrsne rap pjesme te su se posebno istaknuli kreativnošću, s obzirom na to da su jedini uglazbili tekst. Druga ekonomska škola iz Zagreba osvojila je treće mjesto, a učenici su odlučili snimiti glumljeni skeč te su odlično obradili aspekt osiguranja koji se odnosi na to da se možemo osigurati samo protiv budućih štetnih nepredviđenih događaja, a ne nakon što su oni već nastali.

„Vjerujem da su svi učenici i njihovi mentori koji su sudjelovali na ovom natječaju imali priliku na jedan vrlo kreativan način, kroz izradu video rada, upoznati s ovom životnom temom te da će stečena saznanja prenijeti i u stvarni svijet te ih koristiti kasnije u svom životu.“ – zaključila je tom prigodom Ilijana Jeleč.

Hanfa kao regulator sektora financijskih usluga, pa tako i tržišta osiguranja, veliku pažnju pridaje zaštiti potrošača, a jedan od segmenata zaštite je i njihova edukacija. Hanfa ulaže velike napore upravo u provođenje edukativnih aktivnosti prema mladima, stoga su ovakvi projekti izuzetno  važni te nam je drago i da su učenici i njihovi profesori prepoznali važnost financijskog opismenjavanja mladih.

Osim provođenja nagradnih natječaja te aktivnog obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca Hanfa kontinuirano tijekom cijele godine ulaže napore u edukativne aktivnosti, putem održavanja radionica, panel-rasprava, sudjelovanjem i organiziranjem konferencija te objavom edukativnih sadržaja na svojim komunikacijskim kanalima.

 

 

Objavljeno: 02. veljače 2022.

NATJEČAJ ZA UČENIKE SREDNJIH ŠKOLA

na temu

„Osiguraj se mudro“

 

  1. OSNOVNE INFORMACIJE O NATJEČAJU

Natječaj se raspisuje povodom Svjetskog tjedna novca (engl. Global Money Week) koji se održava od 21. do 27. ožujka 2022. U natječaju „Osiguraj se mudro“ mogu sudjelovati učenici srednjih škola s područja Republike Hrvatske.

Natječajem se želi potaknuti mlade da razmišljaju o svojoj budućnosti te da shvate važnost sustava osiguranja u Hrvatskoj. Videorad učenika treba odgovoriti na temeljna pitanja:

  • Što je osiguranje?
  • Što podrazumijeva pojam rizika u osiguranju?
  • Kako nam osiguranje može pomoći u slučaju nastanka osiguranog slučaja?

Učenici se pri tome, između ostalog, mogu koristiti informacijama na mrežnim stranicama Hanfe, te internetskog portala Novac za sutra. Prijavljeni videoradovi moraju biti autorski te mogu biti u obliku glumljenog skeča, rasprave, intervjua, montažnog kratkog filma ili nekog drugog videosadržaja. Učenici se mogu koristiti primjerima iz stvarnog života u objašnjavanju pojmova ili vrste osiguranja.

Na radovima se ne smiju nalaziti imena, prezimena i ostali osobni podaci autora radova, već samo naziv i mjesto škole koja prijavljuje videorad na Natječaj.

Natječaj je otvoren za prijavu do zaključno 10. ožujka 2022.godine.

  1. PRIJAVA NA NATJEČAJ

Videorad se prijavljuje putem poveznice.

Na navedenoj poveznici otvara se sučelje na kojem je potrebno učitati odabrani videorad. Osim odabira datoteke koja se želi učitati, potrebno je unijeti ime i prezime ravnateljice/ravnatelja, podatke osobe koja prijavljuje rad (uključujući i e-mail adresu), naziv škole te elektroničku adresu škole koja prijavljuje videorad. Nakon toga se datoteka može učitati. Svaka škola može prijaviti po jedan rad iz kategorije videoradova. Na upisanu adresu elektroničke pošte stići će potvrda o zaprimanju rada. Za sva dodatna pitanja slobodno nam se javite na edukacija@hanfa.hr.

III. VREDNOVANJE RADOVA I OBJAVA REZULTATA NATJEČAJA

Vrednovanje radova izvršit će povjerenstvo od tri člana koje će imenovati Upravno vijeće Hanfe. Najbolji videorad prema odluci Povjerenstva dobit će vrijednu nagradu – pametnu ploču. Detaljne informacije o proglašenju pobjednika natječaja i dodjeli nagrade te prezentaciji najboljeg videorada biti će objavljene naknadno.  

  1. OBJAVA RADOVA

Sudionici Natječaja u cijelosti prihvaćaju i slažu se s uvjetima sudjelovanja te slanjem radova daju suglasnost na njihovo korištenje u nekomercijalne svrhe, uključujući njihovu objavu na mrežnim stranicama Hanfe.

Video rad učenika Srednje škole „Tin Ujević“ iz Vrgorca pobijedio je na natječaju „Osiguraj svoju budućnost“ koji je u povodu obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca provela Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa). Najbolji rad, odnosno škola, osvojio je nagradu – pametnu ploču.

Na natječaju su sudjelovali srednjoškolci iz svih krajeva Hrvatske slanjem kratkog video rada na temu štednje za budućnost i mirnu starost. Prilikom ocjenjivanja radova tročlana komisija Hanfe vrednovala je kreativnost i inovativnost u izražavanju, ali još više i razumijevanje i prezentaciju problematike štednje za budućnost i mirovinu, a sam natječaj imao je za cilj educirati i potaknuti mlade na razmišljanje o financijama.

Na online svečanosti proglašenja pobjednika održanoj danas, uz pobjednički rad, prikazan je i video prilog u kojem su se mogla čuti razmišljanja srednjoškolaca o tome kakvo im je bilo iskustvo snimanja videa te kako promišljanju štednju za svoju budućnost i treba li više financijske edukacije u školama.

Pobjedničkom timu tom je prilikom čestitao član Upravnog vijeća Hanfe, Jurica Jednačak koji je zahvalio svima na sudjelovanju i tome što prepoznaju važnost financijske edukacije kao važne stavke za budućnost. „Zaštita potrošača jedan je od važnih ciljeva Hanfe, a najbolji način njihove zaštite je financijska edukacija. I ovakve akcije jedan su od načina doprinosa Hanfe toj edukaciji.“ – zaključio je tom prigodom J. Jednačak.

Predstavnik škole, profesor predmeta ekonomske i pravne grupe u nagrađenoj Srednjoj školi „Tin Ujević“ iz Vrgorca, Slaven Tolić, tom je prilikom istaknuo da je financijska pismenosti, uz čitanje i pisanje, jedna od najvažnijih vještina koju bi učenici trebali usvojiti već tijekom školovanja. Pritom je naglasio da se njihova škola vrlo rado uključuje u natječaje i edukativne aktivnosti, ali i da sami učenici ekonomskih predmeta svoje znanje putem predavanja prenose svojim kolegama strukovnih smjerova koji nemaju ekonomske predmete u svom školovanju. „Uvijek dajemo sve od sebe kada sudjelujemo na natječaju i drago nam je da smo osvojili nagradu. Dobivena pametna ploča bit će vrlo korisna u našoj školi. Živimo u suvremeno doba i u svakodnevnom je radu potrebno koristiti nove tehnologije jer nam one pomažu da budemo još bolji.“ – rezimirao je profesor Tolić.

Učenik četvrtog razreda Srednje škole „Tin Ujević“, Blago Vukšić, koji je svoja informatička znanja iskoristio da bi montirao i izradio nagrađeni video, što je bio dosta zahtjevan proces, kazao je da je izrađujući video naučio dosta o financijskoj pismenosti te da je shvatio da za budućnost i mirovinu treba početi štedjeti što ranije, još dok smo mladi. 

Osim raspisivanjem nagradnog natječaja za srednjoškolce Hanfa se u obilježavanje Svjetskog i Europskog tjedna uključila i brojnim drugim aktivnostima. U suradnji s Hrvatskim uredom za osiguranje (HUO) organizirala je  online konferenciju: „Budućnost životnog osiguranja: Novi koncepti za okruženje dinamičkih promjena“ na kojoj se raspravljalo o trendovima i izazovima u tom sektoru. Uz to, pokrenuta je i serija edukativnih online radionica u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca (HUP), namijenjenih malim i srednjim poduzetnicima. Prva takva radionica održana je 24. ožujka, a tema predavanja bio je Akcijski plan Europske komisije za stvaranje Unije tržišta kapitala s naglaskom na informiranje poduzetnika o otvaranju prilika da na jednostavniji i praktičniji način krenu u prikupljanje kapitala putem burze, a koji će im zasigurno dobro doći za jačanje poslovanja u postcovid vremenima.

Početkom Svjetskog i Europskog tjedna novca održana je i javna online prezentacija stručnjaka Hanfe na temu Psihološki aspekti u investicijskim odlukama“ tijekom koje se moglo naučiti više o bihevioralnim financijama, znanosti koja povezuje neuroznanost, ekonomiju i psihologiju te razumjeti kako, kada i zašto donosimo životne i financijske odluke.

Dva dana kasnije, održana je online debata sa studentima Ekonomskog fakulteta u Rijeci, na temu Alternativno vs bankovno financiranje“. Za taj projekt studentima su mentori bili stručnjaci iz Hanfe i HNB-a koji su ujedno i moderirali debatu. Tom prilikom studenti su zastupali i predstavili alternativno, odnosno bankovno financiranje, prednosti i nedostatke, i to u tri kategorije: obrazovanje, poslovni poduhvati i životne potrebe.

Uz sve navedeno Hanfa je u suradnji s Ministarstvom financija, ali i Hrvatskom gospodarskom komorom u sklopu zajedničkog projekta „Financijska pismenost – više znamo, bolje razumijemo“ održala i brojna on-line predavanja na kojima su sudjelovale škole širom Hrvatske, od Zagreba, Rijeke, Otočca, Plitvičkih jezera i drugih. Riječ je o zajedničkoj edukaciji od strane Hanfe, HGK, HNB-a i predstavnika komercijalnog sektora – banaka, osiguranja i društava za upravljanje investicijskim fondovima.

Sveukupno je na predavanjima Hanfe tijekom ovoga tjedna sudjelovalo oko petstotinjak sudionika.

Osim aktivnog obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca Hanfa kontinuirano ulaže  napore u edukativne aktivnosti tijekom cijele godine, putem održavanja radionica, panel-rasprava, sudjelovanjem i organiziranjem konferencija te objavom edukativnih sadržaja na svojim komunikacijskim kanalima. Posebna pozornost pridaje se edukaciji i ulaganju u financijsku pismenost mladih te i ovim putem pozivamo sve zainteresirane škole, fakultete i udruge da se u vezi s potencijalnom suradnjom jave tijekom cijele godine.

 

 

Objavljeno: 22. veljače 2021.

Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) raspisuje

NATJEČAJ ZA UČENIKE SREDNJIH ŠKOLA

na temu

„Osiguraj svoju budućnost“

I. OSNOVNE INFORMACIJE O NATJEČAJU

Natječaj se raspisuje povodom Svjetskog tjedna novca (Global Money Week) koji se održava od 22. do 26. ožujka 2021. U natječaju „Osiguraj svoju budućnost“ mogu sudjelovati učenici srednjih škola s područja Republike Hrvatske.

Natječajem se želi potaknuti mlade da razmišljaju o svojoj budućnosti te da shvate važnost mirovinskog sustava u Hrvatskoj. Videorad učenika treba odgovoriti na temeljna pitanja:

  1. Što je dobrovoljna mirovinska štednja?
  2. Koje su prednosti štednje za mirovinu?
  3. Kakav biste život željeli u mirovini i čime biste to osigurali?

Učenici se pri tome, između ostalog, mogu koristiti informacijama na mrežnim stranicama Hanfe, te internetskog portala Novac za sutra. Prijavljeni videoradovi moraju biti autorski te mogu biti u obliku glumljenog skeča, rasprave, intervjua, montažnog kratkog filma ili nekog drugog videosadržaja.

Na radovima se ne smiju nalaziti imena, prezimena i ostali osobni podaci autora radova, već samo naziv i mjesto škole koja prijavljuje videorad na Natječaj.

Natječaj je otvoren za prijavu do zaključno 20. ožujka 2021.godine.

II. PRIJAVA NA NATJEČAJ

Videorad se prijavljuje putem poveznice.

Na navedenoj poveznici otvara se sučelje na kojem je potrebno učitati odabrani videorad. Osim odabira datoteke koja se želi učitati, potrebno je unijeti ime i prezime ravnateljice/ravnatelja, naziv škole te elektroničku adresu škole koja prijavljuje videorad. Nakon toga se datoteka može učitati. Svaka škola može prijaviti po jedan rad iz kategorije videoradova. Na upisanu adresu elektroničke pošte stići će potvrda o zaprimanju rada. Za sva dodatna pitanja slobodno nam se javite na edukacija@hanfa.hr.

III. VREDNOVANJE RADOVA I OBJAVA REZULTATA NATJEČAJA

Vrednovanje radova izvršit će povjerenstvo od tri člana koje će imenovati Upravno vijeće Hanfe. Najbolji videorad prema odluci Povjerenstva dobit će vrijednu nagradu - pametnu ploču. Detaljne informacije o proglašenju pobjednika natječaja i online dodjeli nagrade te prezentaciji najboljeg videorada bit će objavljene naknadno, a dodjela nagrade i prezentacija najboljeg rada održat će se 26. ožujka 2021.  

IV. OBJAVA RADOVA

Sudionici Natječaja u cijelosti prihvaćaju i slažu se s uvjetima sudjelovanja te slanjem radova daju suglasnost na njihovo korištenje u nekomercijalne svrhe, uključujući njihovu objavu na mrežnim stranicama Hanfe.

KOLAČIĆI

Nužni kolačići su nam potrebni kako bi stranica funkcionirala na ispravan način te kako bismo u što većoj mjeri održali sigurnosne standarde pridržavajući se svih važećih propisa.

Ova kategorija kolačića može se nazivati i tzv. kolačićima treće strane. Statistički kolačići pripadaju i skupini funkcionalnih kolačića koji nam omogućuju da se na web servisu sačuvaju informacije koje su prethodno upisane (primjerice korisničko ime ili jezik) te da poboljšaju mogućnost pružanja bolje usluge kroz praćenje analitike odnosno statistike posjeta. Moramo vas obavijestiti da prilikom korištenja ove kategorije kolačića dolazi do prijenosa podataka u treće zemlje.