Hanfa obilježila Svjetski tjedan ulagatelja
Kako bi se podigla svijest o važnosti edukacije i stjecanja informacija prije donošenja odluka o ulaganju u financijske proizvode i usluge, Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) u listopadu tradicionalno obilježava Svjetski tjedan ulagatelja. Tako je i ove godine u tjednu od 7. do 13. listopada Hanfa sudjelovala u nizu aktivnosti usmjerenih na podizanje razine financijske pismenosti.
U suradnji sa Sveučilištem u Dubrovniku i Udrugom za blockchain i kriptovalute (UBIK) održana je jednodnevna konferencija „Investiranje u kriptoimovinu – prilike i izazovi“. Konferencija je obuhvatila dva stručna predavanja i dvije panel-diskusije, na kojima su stručnjaci iz industrije i predstavnici Hanfe raspravljali o aktualnim kriptotemama poput regulacije kriptoimovine (MiCA), sprječavanja pranja novca (AML) i investiranja.
Hanfini predstavnici sudjelovali su na webinaru „Tržište kapitala i fondovi – financijska pismenost za gospodarstvenike“, koji se održao 7. listopada 2024. u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom. Sudionici su imali priliku saznati više o izazovima i rizicima koji prate ulaganja, kao i o ulozi digitalizacije u modernizaciji tržišta. Poseban naglasak bio je stavljen na održivo financiranje, koje postaje sve važnije u kontekstu odgovornog poslovanja i dugoročne stabilnosti.
Među brojnim predavanjima posebno se istaknulo ono za nastavnike i profesore pod nazivom „Digitalne financije i kriptotržište“. Tijekom predavanja naglašena je važnost tržišta kapitala u financijskom sustavu, s posebnim fokusom na jačanje tržišta kapitala na razini Europske unije, potaknuto inicijativom Unije tržišta kapitala, koja je u sve većem fokusu EU-a i Europske komisije.
U sklopu Svjetskog tjedna ulagatelja pokrenuta je i edukativna kampanja usmjerena na ulaganja s ciljem educiranja šire javnosti o donošenju utemeljenih investicijskih odluka. Kampanja je pokrila ključne teme, uključujući postavljanje financijskih ciljeva, psihologiju ulaganja i prepoznavanje financijskih prijevara. Naglašeno je kako obećanja o brzoj i visokoj zaradi često privlače potencijalne ulagatelje, no potrebno je prepoznati rizike i moguće prijevare kako bi se spriječili financijski gubici. Zbog toga je kontinuirana edukacija ključna u suočavanju s novim izazovima na tržištu.
Uskoro je planirano i online predavanje za širu javnost pod nazivom „Potrošači u eri digitalnih financija: prilike i izazovi“. Predavanje će se fokusirati na prednosti digitalnih financija poput dostupnosti, brzine i jednostavnosti pristupa informacijama, ali i na izazove poput tehnoloških prepreka i sigurnosnih prijetnji.