Financijska pismenost kroz igru: Hanfa učiteljima osnovnih škola predstavila edukativnu igru Desitudo
Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) održala je 2. listopada 2025. konferenciju „Desitudo u učionici – financijska pismenost kroz igru“, na kojoj je učiteljima hrvatskih osnovnih škola predstavila edukativnu igru Desitudo. Igru su osmislili učenici osnovne škole, izrađena je uz potporu Hanfe, a odobrilo ju je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih kao primjeren edukativni materijal za osnovne škole.
Na početku događaja sudionicima se obratio ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs, koji je tom prilikom istaknuo da je financijska pismenost danas važnija nego ikada, a najbolje ju je razvijati od najranije dobi. „Društvena igra djeci ovu temu približava na zanimljiv način, a radi stjecanja trajnih znanja i vještina od 2019. godine u svim hrvatskim školama provodi se međupredmetna tema Poduzetništvo, koja je obvezna za sve učenike.“
Predsjednik Upravnog vijeća Hanfe Ante Žigman u svom je obraćanju naglasio: „Hanfa je financijsku pismenost postavila kao važan prioritet u svom radu i već dugi niz godina provodi aktivnosti usmjerene prema poboljšanju financijske pismenosti djece, mladih i odraslih građana.“ Pritom je posebno istaknuo važnost suradnje s obrazovnim institucijama i financijskog obrazovanja djece već od najranije dobi. Igru Desitudo opisao je kao „odličan primjer koji nam pokazuje koliko su naša djeca zapravo otvorena za učenje o financijama ako im pristupimo na pravi način.“ Potvrdio je da će Hanfa do kraja godine igru donirati svim osnovnim školama u Hrvatskoj.
Središnji dio događaja bila je panel-rasprava „Kako financijska pismenost dolazi u učionice?“, koju je moderirala Anja Tkalčević iz Hanfe i na kojoj su sudjelovale dr. Verica Jovanovski iz Agencije za odgoj i obrazovanje, Vesna Vujević iz Osnovne škole Brestje, Suzana Puškarić Žlimen iz Prve osnovne škole Ogulin i Andrea Vlahović iz Osnovne škole Petra Hektorovića, Stari Grad.
Panelistice su na temelju svojih iskustava opisale različite pristupe poučavanju – od uvođenja fakultativnih predmeta i posebnih projekata do izvannastavnih aktivnosti i natjecanja. U raspravi je istaknuto da učenici pozitivno reagiraju na financijske teme kada su one povezane s njihovim svakodnevnim iskustvom, dok su učitelji sve zainteresiraniji za dodatnu edukaciju kako bi lakše prenijeli znanje. Posebno je naglašeno da je podrška školskih ravnatelja i institucija važna za održivost ovakvih inicijativa.
Na konferenciji su prezentirani i rezultati Hanfine ankete provedene među učiteljima i učenicima, koji su potvrdili kako postoji velik interes prosvjetnih djelatnika za financijsko opismenjavanje te da većina učitelja podržava uvođenje financijske pismenosti u školski kurikulum. Rezultati su pokazali i da je financijsko znanje i ponašanje učenika na visokoj razini za njihov uzrast, ali im je potrebna dodatna podrška u svladavanju složenijih tema poput štednje, ulaganja i mirovine.
Sudionici konferencije na kraju su imali priliku zaigrati Desitudo. Na taj su način iz prve ruke mogli doživjeti kako se uz pomoć jednostavne, ali dinamične igre prenose temeljne financijske poruke i koliko ona može biti privlačna djeci i mladima.
Više o edukativnoj igri Desitudo
Edukativna igra razvijena je u suradnji Hanfe i Osnovne škole Petra Hektorovića s Hvara nakon što je navedena škola pobijedila na Hanfinu natječaju „Financijska pismenost kroz igru“ 2022. godine. Hanfa je igru prepoznala kao inovativno i zanimljivo sredstvo putem kojeg učenici osnovnih škola mogu kroz igru učiti razlikovati želje od potreba te razumjeti osnove osiguranja, tržišta kapitala i mirovinskih sustava. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih odobrilo ju je u prosincu 2023. kao primjeren edukativni materijal za osnovne škole.
Hanfa igru Desitudo koristi u radionicama i edukativnim programima s ciljem jačanja financijske pismenosti djece. Do sada je osnovnim školama podijelila preko 150 igara, a do kraja godine igru planira donirati svim osnovnim školama u Hrvatskoj.
Foto Luigi, Opatija
