Ante Žigman: Nakon potresa i koronavirusa, društva za osiguranje čeka izazov kako ostvariti veće prinose

Vijest objavljena: 10. veljače 2021.

U Hrvatskoj su društva za osiguranje s obzirom na tešku 2020. godinu ostvarila dobre financijske rezultate. Na kraju prošle godine, kapitalna solventnost društava za osiguranje bila je izuzetno dobra, dvostruko veća od potrebne, a njihova profitabilnost i rad pridonosi tome da su financijski i operativno stabilna. No, pred njima predstoji veliki izazov daljnjeg ulaganja i zadržavanja razine ukupne premije u budućnosti, istaknuo je na konferenciji „Strukturni izazovi regije tijekom i nakon pandemije COVID-19“ predsjednik Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa), Ante Žigman.

Konferencija je održana povodom izdanja i prezentacije godišnjeg broja časopisa The Adriatic Journal: Strategic Foresight 2021., u izdanju slovenskog Instituta za strateške rešitve (ISR).

U Hrvatskoj se prošle godine, prema riječima Žigmana, značajno promijenila struktura premija s velikim padom udjela životnih osiguranja.

Jedan od većih rizika je tzv, „Low for long“, odnosno zadržavanje vrlo niskih kamatnih stopa, a koji se zapravo tek nalazi pred društvima za osiguranje jer su ona do sada u svojim bilancama ostvarivala prinose iz starih ulaganja i ranijih obveznica koje su nosile bolje prinose. To otvara pitanje u što će društva ulagati u sljedećih nekoliko godina a da bi ostvarili prinos i za sebe i za svoje korisnike.

Pritom, kako je g. Žigman istaknuo, rizici povezani s virusom i potresima i dalje nisu isključeni zbog čega osiguravajuća društva moraju voditi računa da uvijek imaju dovoljno likvidnosti za isplatu šteta ili ako će zbog produljenja krize doći do većeg pada prihoda. „Rezerve za sada postoje, ali ćemo kao regulator pratiti njihove financijske bilance i voditi računa da imaju u ovim vremenima što je moguće više kapitalnih zaliha“.

Sve veći fokus u poslovanju društava za osiguranje bit će, smatra Žigman, u domeni zaštite potrošača i sprječavanju pranja novca, jer je ta vrsta zlouporabe sve više pod kontrolom financijskih regulatora, a cyber rizici povezani s krađama i zlouporabama podataka su sve veći.

U pogledu budućnosti, g. Žigman smatra da će osiguravajuća društva izaći jača iz ove krize jer će se u vrlo kratkom vremenu morati prilagoditi novim okolnostima. Već su se sada društva intenzivno usmjerila na svoje digitalne kanale s bržim procesima procjena i ugovaranja usluga, što će biti dobra osnova i za smanjivanje naknada. Osiguravajući proizvodi će time biti puno prihvatljiviji za korisnike, a očekuje se i da će veći interes korisnika biti potaknut rastom i stvaranjem novih proizvoda.