Obavezna edukacija
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o osiguranju (NN, br. 112/18) koji je stupio na snagu 22. prosinca 2018. donio je određene promjene u sektoru osiguranja, a posebno u području načina distribucije osiguranja i reosiguranja te obveze edukacije distributera osiguranja i reosiguranja. To se osim na zaposlenike društava za osiguranje i društava za reosiguranje odnosi i na preko 10.000 fizičkih osoba posrednika u osiguranju odnosno reosiguranju koje su upisane u postojeći registar Hanfe.
Naime, posrednici, zaposlenici društva za osiguranje koji obavljaju poslove distribucije osiguranja za društvo za osiguranje i zaposlenici društva za reosiguranje koji obavljaju poslove distribucije reosiguranja za društvo za reosiguranje, kao i zaposlenici posrednika upisanih u registar Hanfe koji obavljaju poslove distribucije osiguranja odnosno distribucije reosiguranja, moraju poštovati uvjete stalnog stručnog osposobljavanja i usavršavanja kako bi se održala odgovarajuća razina stručnosti koja odgovara ulozi koju imaju i relevantnom tržištu u trajanju od najmanje 15 sati godišnje (tzv. obvezna godišnja edukacija), s tim da uvjeti znanja i sposobnosti moraju odgovarati poslovima koje obavljaju distributeri osiguranja ili distributeri reosiguranja i distribuiranim proizvodima.
Predmetnu edukaciju mogu provoditi i društva za osiguranje, društva za zastupanje u osiguranju, društva za brokerske poslove u osiguranju i reosiguranju, Hrvatski ured za osiguranje, Hrvatska gospodarska komora, sveučilišne institucije te druge pravne osobe u suradnji s navedenima. Popis odobrenih edukatora možete pronaći ovdje. Od distributera osiguranja odnosno reosiguranja očekuje se da odaberu edukaciju kod neke od ovlaštenih institucija, a one će nakon provedene edukacije biti obvezne evidenciju o polaznicima i ispunjenoj obvezi dostaviti u registar Hanfe najkasnije u roku od 15 dana.
Propisana edukacija obuhvaća stjecanje znanja o uvjetima osiguranja i važećem zakonodavstvu, procjeni potrebe potrošača, poslovnoj etici, rješavanju pritužbi i odštetnih zahtjeva, investicijskim opcijama i financijskim rizicima, mirovinskom sustavu, tržištu štednih proizvoda, sukobu interesa i drugom.
Detalje u vezi s navedenom obvezom edukacije možete pronaći u važećem Pravilniku o stručnosti i primjerenosti distributera osiguranja i distributera reosiguranja i upisu u registar. Pravilnik možete pronaći ovdje, a izmjene pravilnika na linku ovdje.
Naglašavamo da Hanfa na temelju Zakona o osiguranju ima pravo brisati iz registra fizičku osobu ako ona ne ispunjava uvjete stručnog osposobljavanja i usavršavanja (tzv. obveznu godišnju edukaciju), a u tom slučaju osoba više nema pravo obavljati poslove distribucije osiguranja odnosno reosiguranja.
S ciljem boljeg informiranja distributera i lakšeg praćenja stanja odrađenih sati edukacije potrebnih za ispunjavanje uvjeta kontinuirane stručnosti Hanfa je razvila aplikaciju kroz koju je svakom distributeru omogućeno da unosom svojeg OIB-a ili registarskog broja iz registra Hanfe u bilo kojem trenutku provjeri svoje stanje sati edukacije, a kako bi pravovremeno mogao reagirati prema edukatoru ako taj broj nije točan ili odraditi nedostajući broj sati te na vrijeme ispuniti potrebne obveze. Zakonski rok u kojem je edukator dužan evidentirati sate edukacije jest 15 dana od završetka održane edukacije.
Poveznica na aplikaciju
Obavijest: Obustava promjene statusa posrednicima upisanim u Registar ovlaštenih zastupnika u osiguranju, brokera u osiguranju i/ili reosiguranju i sporednih posrednika
Slijedom već ranijeg izvještavanja o izvršenom kibernetičkom napadu na računalni sustav Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa), obavještavamo posrednike upisane u Registar ovlaštenih zastupnika u osiguranju, brokera u osiguranju i/ili reosiguranju i sporednih posrednika (dalje: Registar) da se od 23.1.2024. ne provodi promjena statusa posrednicima na temelju provjere ispunjavanja uvjeta stručnosti (kontinuirane edukacije) u statuse U mirovanju i Brisan.
Unatoč privremenoj obustavi promjene statusa, svi posrednici dužni su voditi brigu o ispunjavanju uvjeta stručnosti u propisanom roku jer će se ponovnim pokretanjem aplikacije za provjeru ispunjavanja navedenog uvjeta provjera izvršiti s danom i mjesecom njihovog prvog upisa u Registar te u skladu s time, a ovisno o rezultatu provjere, provesti eventualna promjena statusa.
O ponovnoj uspostavi svih funkcionalnosti povezanih s Registrom i aplikacijom IDD bit ćete obaviješteni na Hanfinoj internetskoj stranici.